آشنایی با انواع طراحی گرافیکی و اهمیت آن

 آشنایی با انواع طراحی گرافیکی و اهمیت آن

انواع طراحی گرافیکی و تاثیر آن‌ها در فروش بیشتر محصول

 

 

 

قبل از پرداختن و آشنایی با انواع طراحی گرافیکی بهتر است اصول اولیه آن را بشناسید. هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد، به‌همین دلیل است که انواع مختلفی از طراحی گرافیکی با حوزه‌های متنوع وجود دارد. اگرچه اغلب طراحی‌های گرافیکی با هم نقاط مشترکی دارند، در عین حال هر کدام به مجموعه‌های خاصی از تکنیک‌ها و مهارت‌ها در زمینه طراحی نیازمند هستند. بسیاری از طراحان در یکی از مهارت‌‌های گرافیکی تخصص دارند، اما از آن‌جا‌که این صنعت به‌طور مداوم در حال تغییر و به‌روزرسانی است باید به‌طور روزمره و مادام‌العمر بتوانند حرفه خود را تغییر دهند یا فاکتورهای جدید به آن اضافه کنند. در ادامه این مقاله با اهمیت طراحی گرافیکی در طراحی بسته‌بندی آشنا خواهید شد.

 

با 8 نوع طراحی گرافیکی مهم آشنا شوید

چه به‌دنبال یک طرح ساده یا طراحی خاص و منحصر‌به‌فردی برای کسب‌و‌کار خود باشید بهتر است قبل از هر چیز باید با 8 نوع طراحی گرافیکی مهم آشنا شوید:  

 

1.    طراحی گرافیکی هویت بصری

برند تنها فاکتوری است که بین مخاطب و کسب‌و‌کار ارتباط ویژه‌ای برقرار می‌کند. برند در‌واقع نحوه ارتباط سازمان با مخاطب، لحن و ماهیت و هم چنین خاطرات، احساسات و تجربیات او را بیان می‌کند. در ‌واقع طراحی گرافیکی هویت بصری با استفاده از یک نام تجاری قابلیت به تصویر کشیدن عناصر و الگوهای ناملموس را از طریق تصاویر، اشکال و رنگ‌ها را دارد. طراحانی که در زمینه انواع طراحی گرافیکی فعالیت می‌کنند به کمک ماهیت بصری المان‌هایی مانند آرم، تایپوگرافی و پالت‌های رنگی را به بهترین نحو به تصویر می‌کشند. در تولید سفارش‌هایی مانند کارت ویزیت، لوازم ثابت شرکتی، کارت تبلیغ و... طراحان اغلب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های برند بصری را توسعه می‌دهند و پس‌از بهبود ظاهر و نمای آن را عرضه می‌کنند. استفاده از این دستورالمل‌ها به اطمینان از ثبات برند در نزد مخاطبان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

 

2.    طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات

وقتی از انواع طراحی گرافیکی صحبت می‌شود اغلب مردم به طرح‌هایی جهت بازاریابی فکر می‌کنند. اغلب شرکت‌ها جهت بالا بردن موفقیت خود به بازاریابی روی می‌آورند. از آن‌جا که مردم انواع محتوای بصری و گرافیکی را جذاب می‌پندارند طراحی گرافیکی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات موثرتری برقرار کنند. طراحان بازاریابی با صاحبان شرکت‌ها و مدیران جهت جلو بردن استراتژی‌های بازاریابی همکاری می‌کنند. برخلاف طراحی‌های سنتی که اغلب چاپ محور بودند، این نوع طراحی رشد کرده‌اند و آموزش طراحی گرافیک حول محور دارایی‌های دیجیتال می‌گردد. نمونه‌هایی از طراحی گرافیک بازاریابی شامل موارد زیر هستند:

  • کارت پستال و بروشور
  • پوستر، بنر، بیلبورد
  • اینفوگرافیک
  • بسته‌بندی‌های خودرو
  • قالب‌های ایمیل مارکتینگ
  • منوها
  • تصویر برای انواع وبلاگ و وب سایت
  • بنر و هدف گذاری مجدد تبلیغات
  • ارائه‌های پاورپوینت

 


 

3.    طراحی گرافیکی رابط کاربری

رابط گرافیکی(UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. طراحی رابط کاربری فرآیند طراحی رابط‌ها جهت سهولت استفاده از آن‌ها و ارائه یک تجربه کاربر پسند را مد نظر دارد. در انواع طراحی گرافیکی می‌توان از رابط کاربری استفاده کرد که همه چیزهایی که کاربر با آن در ارتباط است مانند صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس، طراحی گرافیکی، طراحی UI و ... را در بر می‌‌گیرد. از جمله نمونه‌هایی طراحی رابط کاربری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی صفحه وب
  • طراحی تم
  • رابط‌های بازی
  • طراحی اپلیکیشن

 

 

 

4.    طراحی گرافیک انتشارات

همان‌طور که می‌دانید نشریات از طریق توزیع عمومی به دست مردم و مخاطبان می‌رسند و ارتباط پایداری با آن‌ها برقرار می‌کنند. نشریات به‌طور سنتی یک رسانه چاپی بوده‌اند و شامل کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و انواع کاتالوگ می‌شوند؛ با این وجود در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در انتشارات دیجیتال اتفاق افتاد که موجب پیشرفت آن شدند. طراحان نشریات باید دارای مهارت‌های ارتباطی، سازماندهی و چیدمان عالی باشند تا مخاطب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوی بسته‌بندی مورد نظر جذب کنند. آن‌ها بر تخصص در طراحی گرافیک، مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال تاکید زیادی دارند. نمونه‌هایی از طراحی گرافیک انتشارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب‌ها
  • روزنامه‌ها
  • گزارش‌های سالانه
  • کاتالوگ‌ها
  • مجلات

 

5.    طراحی گرافیک بسته‌بندی

بیشتر محصولات به نوعی بسته‌بندی نیاز دارند تا مخاطب و مشتری را به سوی خود جذب کنند. بسته‌بندی محافظت و نگه‌داری از محصول را به ‌عهده دارد و در عین حال کیفیت آن را حفظ می‌کند. انواع طراحی گرافیکی جهت طراحی بسته‌بندی محصول به‌کار می‌رود که به بازاریابی آن کمک زیادی خواهند کرد. در واقع هر جعبه، بطری و کیسه، قوطی و ظرف خود به نوعی گویای برند هستند و کسب‌و‌کار مد نظر را به دیگران معرفی می‌کنند. طراحان بسته‌بندی‌های مد نظر با هدف تبلیغ و بازاریابی طراحی خواهند کرد که این امر مستلزم دانش و مهارت است. از آن‌جا که طراحی بسته‌بندی رشته‌های زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد خلق هویت بصری برای طراحان غیرمعمول و سخت نیست.

طراحان بسته‌بندی ممکن است حرفه‌ای باشند و از انواع طراحی گرافیک استفاده کنند. کار آن‌ها علاوه‌بر دانش قوی در زمینه چاپ و طراحی صنعتی به مهارت‌های مفهومی و حل مسئله نیاز دارد. این گروه باید انعطاف‌پذیر باشند تا خواسته‌های مشترک میان بازاریان، مشتریان و تولیدکنندگان را برآورده کنند و از روندهای فعلی آگاه باشند. طراحان موظف‌اند تا از ایده‌های خاص خود در این زمینه استفاده کنند و ظاهری منحصربه‌‍‌فرد و خاص را به تصویر بکشند.

 

6.    طراحی موشن گرافیک

 در‌واقع موشن گرافیک شامل طرح‌های متحرک مانند انیمیشن، صدا، تایپوگرافی، ویوئو و جلوه‌های دیگر است در رسانه‌های آنلاین، تلویزیون و فیلم به تصور کشیده می‌شوند. با پیشرفت فناوری و تکنولوژی محبوبیت این رسانه‌ها به‌طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرد. طراح گرافیک متحرک یک تخصص تا حدودی جدید برای طراحان است که زمان مورد نیاز آن‌ها را به‌طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. در حال حاضر موشن گرافیک یکی از انواع طرح‌های گرافیکی به‌‌حساب می‌آید که انواع و اقسام حوزه‌ها و فرصت‌های جدید را شامل می‌شود. نمونه‌هایی از طراحی موشن گرافیک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آگهی‌ها
  • ارائه‌ها
  • ویدئوهای تبلیغاتی
  • تریلرها
  • فیلم‌های آموزشی
  • برنامه‌ها
  • بازی‌های ویدئویی
  • لوگوهای محرک

 

7.    طراحی گرافیک محیطی

طراحی گرافیکی محیطی امکان برقراری ارتباط آسان‌تر را فراهم می‌کند و فضایی آموزنده، جذاب و به یادماندنی را ایجاد می‌کند. از جمله نمونه‌های طراحی گرافیک محیطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلوها
  • نقاشی‌های دیواری
  • نمایشگاه‌های موزه
  • برندسازی دفتر
  • ناوبری حمل‌و‌نقل
  • دکوراسیون داخلی
  • فضاهای رویداد و کنفرانس

 

8.    هنر و تصویرسازی برای طراحی گرافیک

هنر گرافیک و تصویرسازی با طرح های گرافیکی تفاوت چندانی ندارند، با این وجود در برخی موارد و فاکتورها تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند. هنر این گروه از طراحان در اشکال مختلفی از هنرهای زیبا گرفته تا تزئینات و تصویرسازی داستان را شامل می‌شود. از جمله نمونه‌هایی از هنر و تصویرسازی برای طراحی گرافیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح تی شرت
  • نقاشی متحرک
  • رمان‌های گرافیکی
  • بازی‌های ویدیویی
  • وب سایت‌ها
  • هنر آلبوم
  • کتاب‌های تصویری
  • تصویر فنی
  • هنر مفهومی

 

 

 

سخن آخر

انواع طراحی گرافیکی این روزها در هر کسب‌و‌کاری مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و جایگاه ویژه‌ای دارد. بسیاری از برندهای مطرح دنیا با استفاده از طرح‌های گرافیکی خاص و منحصر‌به‌‌فرد خود را در سطح جهانی معرفی می‌کنند. اغلب طراحان گرافیک از روش‌های خاصی جهت بهتر ساختن کیفیت سفارش مورد نظر خود استفاده می‌کنند که تاثیر قابل توجهی در جذب مخاطب دارد. جهت طراحی بسته‌بندی‌های خود به‌صورت گرافیکی می‌توان از مرکز شبکه چاپ کمک گرفت. این مرکز با استفاده از به‌روزترین متدها طرح‌های خاص و ویژه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 





2024-09-11 13:26:53

طراحی_گرافیک/ طراحی


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست