9 ابزار کاربردی برای طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی

 هرآنچه که باید از طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی بدانید

هرآنچه که باید از طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی بدانید

 

سربرگ و فاکتور به کلمات موجود در صفحه اعتبار و ارزش می‌بخشند و هویت برند را تقویت می‌کنند. طراحی سربرگ و پاکت ،فاکتور با هوش مصنوعی، یک فرصت عالی برای ارائه طرح‌هایی بی‌نظیر است. وقتی صحبت از طراحی با هوش مصنوعی می‌شود، مبتدی‌بودن شما موضوع چندان مهمی نخواهد بود. هوش مصنوعی مانند یک راهنمای مسیر در کنار شما قرار می‌گیرد تا به یک طراحی ایده‌آل برای سربرگ و فاکتور برسید.

 

منظور از طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی چیست؟

ابتدا اجازه دهید هوش مصنوعی را برای شما تعریف کنیم. فناوری هوش مصنوعی (Artificial intelligence) با ذخیره‌سازی داده‌های متنوع، وظایفی شبیه به انسان را انجام می‌دهد. AI در رایانه‌ها، ماشین‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی در حوزه طراحی گرافیک نیز جای خود را باز کرده است. با استفاده از این فناوری می‌توانید ایده‌های خود را با AI در میان بگذارید تا یک خروجی منحصربه‌فرد دریافت کنید. تنها ظرف چند دقیقه کوتاه، هوش مصنوعی لباس واقعیت را بر تن ایده‌های جذاب شما می‌پوشاند.

 

9 ابزار طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ایده‌های خام را به تصاویری چشم‌نواز و جذاب تبدیل می‌کند. با این کار می‌توانید نام برند خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید. AI به شما این امکان را می‌دهد که آزادانه خلاقیت خود را به جریان بیندازید تا خالق بهترین طرح‌ها شوید. بدون شک به‌دنبال ابزارهایی معتبر و حرفه‌ای می‌گردید تا فرآیند طراحی فاکتور و سربرگ برای شما آسان شود. چنین برنامه‌هایی باید از امکانات حرفه‎‌ای برخوردار باشند تا طراحان مبتدی و حرفه‌ای به‌راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه شما را با 9 ابزار کارآمد برای طراحی سربرگ و فاکتور آشنا می‌کنیم.

 

1.     appypie

خوشبختانه این برنامه برای سربرگ و فاکتورهای مورد نظر شما، طرح‌هایی متنوع و زیبا ارائه می‌دهد. برای طراحی سربرگ و فاکتور می‌توانید از عکس‌های appypie استفاده کنید یا تصاویر شخصی خود را  مورد استفاده قرار دهید. کار با این پلتفرم ساده و عملکرد آن بسیار سریع است. شما می‌توانید ایده خود را با appypie در میان بگذارید تا هوش مصنوعی دست‌به‌کار شود و یک طرح نهایی جذاب را در اختیار شما قرار دهد. با این برنامه شما به طیف وسیعی از رنگ‌ها، فونت‌ها، قالب‌های آماده و... دسترسی دارید. استفاده از appypie مزایا زیر را با خود به همراه دارد:

  • دانلود فایل نهایی با فرمت‌های دلخواه از جمله PDF؛
  • امکان سفارشی‌سازی فاکتورها و سربرگ‌ها؛
  • دسترسی آسان به فایل‌های موجود در برنامه؛
  • امکان پیش‌نمایش سربرگ و فاکتور پس از نهایی‌سازی.

 

2.     Canva

یک نرم‌افزار فوق‌العاده و حرفه‌ای است که برای کار با آن احتیاج به دانش و تخصص خاصی ندارید. نه‌تنها با رایانه که با گوشی همراه هوشمند خود نیز می‌توانید از Canva استفاده کنید. این پلتفرم دارای قالب‌هایی بی‌شمار برای طراحی فاکتور و سربرگ است. فونت، رنگ‌، ابعاد و سایر ویژگی‌های فایل را نیز می‌توانید تغییر دهید. همچنین امکان طراحی یک فاکتور و سربرگ اختصاصی برای شما فراهم شده است. با Canva می‌توانید طرح‌های مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن طراحی و دانلود کنید. مزایا استفاده از این برنامه فراوان است که ما به اختصار برای شما بازگو می‌کنیم:

  • ارائه قالب‌های رایگان؛
  • امکان ویرایش فایل پس از دانلودکردن؛
  • امکان استفاده از تصاویر استوک.

 

3.     Visme

برای هر اداره، صنعت یا کسب‌وکاری سربرگ بخواهید، Visme قالب‌های متناسب با آن را به شما ارائه خواهد داد. این برنامه سرشار از الگوهای متنوع است که امکان طراحی اختصاصی را برای برندها فراهم می‌کند. امکان تغییر رنگ، فرم و نمادهای موجود در سربرگ نیز برای شما وجود دارد. پس از اتمام طراحی، فایل نهایی به‌صورت PDF به شما ارائه می‌شود تا بتوانید به‌راحتی آن را چاپ کنید. شما می‌توانید عکس‌های خود را در Visme آپلود یا از تصاویر استوک موجود در برنامه استفاده کنید. کار با این نرم‌‌افزار مزایای زیر را با خود به‌همراه دارد:

  • ارائه هزاران نماد طراحی برای شخصی‌سازی فاکتور و سربرگ؛
  • ارائه ویژگی‌های دقیق اندازه‌گیری؛
  • ارائه باکیفیت فایل نهایی؛
  • سهولت در طراحی سربرگ و فاکتور.

 

4.     Simplified

کافی است وارد این برنامه شوید و ابعاد سربرگ خود را انتخاب کنید. سپس گزینه‌های متنوعی برای ویرایش باز می‌شود تا یک سربرگ یا فاکتوری اختصاصی به برند خود ارائه دهید. برای دریافت خدمات پشتیبانی می‌توانید با مجموعه سایت چت کنید یا از ایمیل استفاده کنید. Simplified ظرف 24 ساعت به شما پاسخ خواهد داد. امکان استفاده از تصاویر اختصاصی خود یا عکس‌های موجود در برنامه نیز امکان‌پذیر است. با Simplified می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش از طراحی فاکتور و سربرگ داشته باشید. با استفاده از این نرم‌افزار به ویژگی‌های زیر دسترسی خواهید داشت:

  • امکان فوکوس خودکار؛
  • امکان طراحی تیمی؛
  • تبدیل متن به تصویر؛
  • ایجاد امکاناتی مانند AI Writer؛
  • ارائه بیش از هزار فونت، میلیون‌ها عکس و هزاران نماد؛
  • انتشار فوری طرح؛
  • ارائه 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی.

 

5.     bit.ai

این برنامه به شما کمک می‌کند که با یک طراحی منحصربه‌فرد، به برند خود اعتباری ویژه ببخشید. این پلتفرم یک بستر مناسب برای ایجاد فایل‌ها و اسناد اداری شما فراهم کرده است. به‌راحتی می‌توانید ایده‌های خود را در bit.ai پیاده کنید و یک فاکتور و سربرگ اختصاصی تحویل بگیرید. همچنین شما می‌توانید فایل نهایی خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز به‌اشتراک بگذارید. ویرایش‌گر قدرتمند این برنامه اجازه می‌دهد تا فایل خود را به‌صورت اشتراکی با تیم خود طراحی کنید. از دیگر مزایا استفاده از bit.ai می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به حداکثررساندن مهارت‌های نوشتاری با AI Genius؛
  • اشاره‌گر صوتی؛
  • امکان پیش‌‌نمایش‌های URL؛
  • امکان اضافه‌کردن جدول، نمودار، ستون و... .

 

6.     Venngage

کافی است با استفاده از ایمیل یا جیمیل خود یک حساب کاربری در این برنامه ایجاد کنید. سپس شما به حجم عظیمی از قالب‌های رایگان دسترسی خواهید داشت تا بتوانید سربرگ یا فاکتور خود را ایجاد کنید. دوست دارید فایل خود را کاملا اختصاصی و بدون استفاده از هیچ الگوی آماده‌ای ایجاد کنید؟ Venngage یک بوم خالی به شما ارائه می‌دهد تا به ایده‌های بکر خود را جامه عمل بپوشانید. شما بین استفاده از تصاویر استوک یا تصاویر موجود در رایانه شخصی، حق انتخاب دارید. با استفاده از این پلتفرم به امکانات زیر دسترسی خواهید داشت:

  • امکان تنظیم ابعاد سربرگ؛
  • امکان تعویض متن، تصاویر و آیکون‌ها؛
  • ارائه فایل نهایی در فرمت‌های PNG، PPT یا PDF؛
  • پشتیبانی شبانه روزی از کاربر؛
  • سرعت در طراحی و ارائه فایل نهایی.

 

  1. infogram

با این برنامه دیگر ناامیدانه به صفحه خالی رایانه روبه‌روی خود نگاه نکنید. Infogram الگوهای آماده بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محتوایی زیبا ایجاد کنید. شما می‌توانید رنگ، نوع فونت و قالب‌های خود را تغییر دهید تا طرح نهایی مطابق با میل و سلیقه شما باشد. در عرض چند ثانیه ایده‌های شما به یک طرح اختصاصی و جذاب تبدیل خواهد شد. امکان ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری طرح نهایی شما نیز وجود دارد. تجزیه و تحلیل الگوریتم‌های این برنامه، فاکتور یا سربرگ‌هایی مخاطب‌پسند را به شما ارائه خواهد داد. سایر ویژگی‌های infogram شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارائه نمودارها، ستون و جدول‌های مختلف؛
  • امکان طراحی اختصاصی فایل.

 

8.     Figma

فیگما به وقت شما اهمیت می‌دهد و در کمترین زمان ممکن، طرح نهایی را به شما ارائه خواهد داد. برای کارکردن با این نرم‌افزار کافی است به مرورگر وب دسترسی داشته باشید. این برنامه به طراحان قدرت می‌دهد تا ایده‌های خود را با ابزارهایی مدرن طراحی کنند.  با استفاده از Figma می‌توانید فایل نهایی خود را در فرمت‌های مختلف تحویل بگیرید. از کتابخانه این برنامه استفاده کنید و تصاویری خاص، فونت‌های متنوع و... استخراج کنید. استفاده از فیگما مزایای زیر را به شما هدیه می‌دهد:

  • به‌روزرسانی مداوم این برنامه؛
  • امکان طراحی سربرگ و فاکتور به‌صورت تیمی؛
  • ارائه نسخه رایگان و پولی؛
  • امکان طراحی اختصاصی فاکتور و سربرگ.

 

9.     Corel draw

با این برنامه می‌توانید سربرگ و فاکتورهایی حرفه‌ای ایجاد کنید که تبدیل به نماینده برند شما می‌شوند. Corel draw مجموعه‌ای متنوع از تصاویر، فونت‌ها، استیکرها و... را در اختیار شما قرارمی‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید ایده‌های خود را عملی کنید و سربرگ و فاکتورهایی اختصاصی به برند ارائه دهید. این پلتفرم از 100 فرمت تصویری پشتیبانی می‌کند و همچنین امکان ویرایش تصاویر را در اختیار شما قرار خواهد داد. مزایای استفاده از Corel draw شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • امکان طراحی جدول و نمودار؛
  • امکان استفاده از ابزارهای فتوشاپ و آفیس؛
  • ارائه قالب‌های آماده؛
  • ارائه طیف رنگی متنوع.


 هرآنچه که باید از طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی بدانید

مزایا طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی

فاکتور و سربرگ آیتم‌های مهمی از برند شما محسوب می‌شوند. چراکه نه فقط مشتری‌ها، بلکه شرکا و همکاران شما نیز با آن مواجه خواهند شد. به همین دلیل لازم است در طراحی آن‌ها دقت و خلاقیت لازم به کار گرفته شود. هرچه سربرگ و فاکتورها اختصاصی طراحی شود، امکان تاثیرگذاری آن بر دیگران نیز بیشتر خواهد شد. هوش مصنوعی یک میان‌بر قدرتمند است که مسیر برندسازی را برای شما کوتاه‌تر و هموارتر خواهد کرد. در این بخش ما شما را با مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سربرگ و فاکتور آشنا می‌کنیم.

 

·       یک آزمایشگاه رایگان است

شما پس از آزمون و خطاهای بسیار می‌توانید به بهترین سربرگ و فاکتور دست پیدا کنید. از آنجا که هوش مصنوعی به‌سرعت داده‌های فراوانی را پردازش می‌کند، فرصتی فوق‌العاده برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید تمام عناصر طراحی را امتحان و رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. همچنین می‌توانید به تنظیم فونت، ابعاد و فرم سربرگ و فاکتور مشغول شوید. هرچه بیشتر ایده‌ها و طرح‌های خود را آزمایش کنید، طرح نهایی شما بهتر خواهد شد. AI فرصتی را فراهم کرده است تا در زمانی کوتاه، ایده‌های خود را عملی و سپس آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

 

·       ابزاری رایگان که در عین پیچیدگی ساده است

برای کارکردن با بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی احتیاج به دانش و مهارت خاصی ندارید. یک ذهن ایده‌پرداز به کمک شما می‌آید تا با AI طرح‌هایی بدیع خلق کنید. اگر هیچ طرحی در ذهن ندارید؛ هوش مصنوعی قالب‌هایی آماده به شما هدیه می‌دهد. اگر ذهن خلاق شما به‌دنبال لوح سفیدی است که به ایده‌های خود رنگ بدهد؛ باز هم AI در خدمت شما خواهد بود. از طرفی بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی امکانات خود را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. این امر در کاهش هزینه‌های جاری برند تاثیرگذار خواهد بود.

 

·       طرح‌هایی بدیع و خلاقانه ارائه می‌دهد

هوش مصنوعی منبع بزرگی از داده‌های متنوع و کارآمد است. بدون شک ذخیره این حجم از اطلاعات در ذهن انسان غیر ممکن خواهد بود. هوش مصنوعی این بار سنگین را بر دوش خود گذاشته است تا در وقت مناسب، داده‌ها را در عرض چند ثانیه پردازش کند. این همان دلیلی است که سبب ارائه طرح‌هایی متنوع و خلاقانه می‌شود. در حقیقت هوش مصنوعی محل ذخیره‌سازی ایده‌های بکر و نامحدود است. AI بازار مصرف و مخاطب هدف شما را شناسایی و طرح‌ها را مطابق با سلیقه آن‌ها ایجاد می‌کند.

 

هنگام طراحی سربرگ و فاکتور، این نکات را فراموش نکنید

ارائه سربرگ و فاکتورها یک فرصت ویژه برای بازاریابی برند محسوب می‌شود. با این دو آیتم برند شما شناخته خواهد شد و تصویری مثبت یا منفی از کسب‌وکار در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. به همین دلیل هنگام طراحی آن باید به نکات مهمی توجه کنید. برای مثال همواره توصیه می‌شود که به سادگی و تمیزی سربرگ و فاکتورها توجه داشته باشید. از آنجا که در این دو برگه اطلاعات زیادی نوشته می‌شود طراحی‌های، شلوغ سربرگ و فاکتور را نامرتب جلوه خواهد داد.

استفاده از رنگ یک راه عالی برای جلب توجه مخاطب است. با این وجود لازم است که از پالت رنگی محدود و مناسب استفاده کنید. لازم است از ارائه اطلاعات اضافی در سربرگ و فاکتور پرهیز شود. درج نام برند، لوگو، شماره تماس، آدرس، شعار برند در اغلب موارد کافی خواهد بود. همچنین توصیه می‌کنیم از فونت و طرح‌هایی استفاده کنید که خوانایی فاکتور و سربرگ را تحت‌الشعاع خود قرار ندهد. تمام این عوامل سبب داشتن سربرگ و فاکتورهایی حرفه‌ای و جذاب خواهد شد.‌

 

چاپ باکیفیت طرح‌های شما در شبکه چاپ

در این مطلب تلاش کردیم شما را با ابزارهای مهم طراحی سربرگ و فاکتور و همچنین مزایای آن آشنا کنیم. در ادامه به مهم‌ترین نکات طراحی سربرگ و فاکتور با هوش مصنوعی اشاره کردیم. شبکه چاپ در کنار شما است تا طرح‌های بدیع خود را با کیفیتی عالی چاپ کنید. مجموعه ما از تیم خلاق و متخصصی برخوردار است که ایده‌های منحصربه‌فرد خود را با فناوری هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. در نهایت طرح نهایی به دستگاه‌های به‌روز چاپ و متریال‌های باکیفیت سپرده می‌شود. در سایت شبکه چاپ می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهیم.

 





2024-05-14 13:45:29

هوش_مصنوعی/ پاکت/ سربرگ/ چاپ_سربرگ


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست